Talianska klaviristka, skladateľka a speváčka Francesca Tandoi !!!

Talianska klaviristka, skladateľka a speváčka Francesca Tandoi !!!
Francesca Tandoi © Patrick Španko

“Jazzovou klaviristkou som chcela byť ešte predtým, než som vedela zahrať akúkoľvek skladbu.“   01.10.2025

Francesca Tandoi je uznávaná talianska jazzová klaviristka, skladateľka a speváčka, ktorej dynamický štýl a energický, podmanivý pódiový prejav zabezpečili miesto medzi najzaujímavejšími osobnosťami súčasného talianskeho jazzu! Jej hra je známa oslňujúcou technikou, swingovým cítením a lyrickým charakterom, pričom plynulo spája jazzovú tradíciu s modernými prístupom. Francesca Tandoi sa narodila v Ríme a od útleho veku sa venovala klasickému klavíru, pričom neskôr zdokonaľovala svoj jazzový štýl na prestížnych konzervatóriách v Haagu a Rotterdame. Jej hra sa často opisuje ako živá zmes virtuozity Oscara Petersona a lyrizmu Billa Evansa, obohatená o jej vlastné hlboko expresívne frázovanie a rytmický náboj. Tandoi vystupovala na pódiách po celom svete – od prestížnych jazzových festivalov až po ikonické kluby ako Blue Note v Tokiu či Birdland v New Yorku. Vydala niekoľko kritikmi vysoko hodnotených albumov v pozícii líderky ako Something Blue (2013), či When in Rome (2022), ktoré ukazujú jej skladateľský talent a sofistikované aranžmány. Tandoi je skúsená líderka jazzových trií a v tejto oblasti viedla aj množstvo workshopov, klavírne trio sa stalo základom jej kariéry. Okrem vedenia svojho tria spolupracovala s poprednými svetovými hudobníkmi a získala uznanie kritikov aj publika. Jedným z jej významných úspechov je aj spolupráca so Snarky Puppy na Umbria Jazz 2023. V exkluzívnom rozhovore nám opísala zaujímavý príbeh ako sa dostala k jazzu, ako sa formoval jej sound, aké mala spolupráce, ako nazerá na hudbu cez moderné sociálne siete a kam by chcela vo svojej kariére ďalej smerovať.

 

 

* Hrali ste už niekedy v podobnom prostredí bio-farmy ako na INNtöne Jazzfestivale?
Francesca Tandoi: “Nie, je to veľmi špecifické prostredie. Veľmi sa mi to páčilo, je tu úžasná atmosféra a zanietení ľudia pre jazz. Vďaka tomu sa mi naozaj hralo takpovediac jednoducho.“

* Pamätáte si prvú skladbu, ktorá vás inšpirovala k jazzovej kariére?
FT: “Je to trošku zvláštne, ale ja už som chcela byť jazzovou klaviristkou ešte predtým, než som vedela zahrať akúkoľvek skladbu. Pochádzam z rodiny, kde nemal nikto o hudbu nejaký špeciálny záujem. Jedného dňa som náhodou narazila na nejakú jazzovú hudbu, ani som nevedela, čo to vlastne je, ale ostala som z toho akoby zhypnotizovaná. Išla som teda za mamou, aby mi prezradila, že ta krásna hudba je jazz. Už vtedy som vedela a povedala, že budem jazzová klaviristka. Mala som asi len nejakých 5 rokov a nevedela ešte hrať na žiaden nástroj. Bolo to veľmi zvláštne a moji rodičia sa na tom smiali, ale keď som tak veľmi chcela poslali ma na hodiny klavíra. Samozrejme, predtým než som sa k jazzu vôbec dostala, musela som hrať klasickú hudbu. Moji rodičia ani nevedeli o žiadnom jazzovom učiteľovi alebo niekom, kto by sa takej hudbe venoval. Musela som si teda hľadať svoju cestu k jazzu. No vždy to bolo o jazze, aj keď som ako malá trénovala klasickú hudbu, vždy som mala pred sebou tú predstavu, že raz budem jazzová klaviristka.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Ovplyvnila klasická hudba váš dnešný jazzoý sound a prístup ku klavíru?
FT: “Samozrejme, veľa mojej inšpirácie pochádza z klasickej hudby. Dokonca aj mam celý koncertný program jazzových aranžmánov Debussyho a Chopina. Veľmi rada prenášam klasickú tvorbu do sveta jazzu.“

* Vyrastali ste v Ríme. Ovplyvnil vás hudobne taliansky folklór a kultúra?
FT: “Myslím si, že v mojich skladbách je počuť moja talianska duša, pretože mám veľkú slabosť pre také dramatické, temperamentné a silné melódie. Dokonca keď píšem svoju vlastnú tvorbu, som viacej prepojená so svojimi koreňmi a nepremýšľam priveľmi o jazze alebo swingu. “

* Ktorí klaviristi a speváci formovali váš herný štýl?
FT: “Bolo ich mnoho, no moja úplne prvá láska bol Bill Evans, následne Keith Jarrett a Chick Corea. Neskôr som sa prepracovala k Oscarovi Petersonovi a ten ostal dlhodobo mojím veľkým vzorom a vplyvom na moju hru.“

* Vo vašej hre môžeme počuť aj veľa bluesových prvkov.
FT: “Áno, určite si myslím, že to je v mojej hre práve pod vplyvom Oscara Petersona a Gena Harrisa.“

* Povedali by ste, že blues je pre jazz dôležitý ba až vstupnou bránou?
FT: “To neviem, no ja veľmi rada dávam bluesovú príchuť mojim jazzovým skladbám.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Klavírne trio sa stalo pre váš sound veľmi ikonické. Čo vás na ňom láka viac ako iné nástrojové obsadenia alebo väčšie ansámble?
FT: “Ja som bola vždycky zanietená do pianových trií. Nejakým spôsobom si najviac získali moju pozornosť a veľa som ich počúvala. Snažila som sa pritom pochopiť ako presne fungujú, akú má každý hráč úlohu a ako vytvoriť v tomto formáte dobrý sound. Ono sa to nezdá, ale nie je to vôbec také jednoduché, keďže ste len traja a každý hráč má veľa zodpovednosti. Je pravda, že aktuálne už pracujem aj na projektoch s väčším obsadením ako napríklad kvinteto, či trio so sláčikovým kvartetom, ale skrze klavírne trio som si našla svoj sound.“

* Pociťujete v týchto väčších projektoch nejaký kreatívny rozdiel?
FT: “Určite v týchto projektoch je menej priestoru na slobodu, všetko je viac rozpísané, ale zasa môžem si aj takpovediac viacej oddýchnuť, pretože sa toho deje okolo vás viacej a niekedy idem do pozície jednoduchého sprievodu. Sú to samozrejme moje kompozície a ja mám z nich radosť aj v takejto zmenenej úlohe.“

* Keď komponujete, čo je pre vás najdôležitejšie?
FT: “Samotná kompozícia sa stala pre mňa najdôležitejšou. Predtým som do jazzu vstúpila skrze bádanie jazzových štandardov, pretože to bola hudba, ktorú som počúvala a milovala. Počúvala som mnohé nahrávky a následne ich cvičila, no potom som dostala také vnuknutie, že by som rada povedala niečou svojou hudbou, čo ešte nebolo povedané! To som mohla docieliť len skrze vlastnú kompozíciu.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Spomínali sme, že teraz expandujete svoje trio, ale rozmýšľali ste aj opačne ísť sólovo?
FT: “Občasne hrávam sólo, ale ešte mám taký pocit, že keď hrám sólo, tak nevyjadrujem seba na 100% z nejakého dôvodu. Každý klavirista a hudobník má svoje silné a slabé stránky. Sú klaviristi, ktorí sú vynikajúci sólisti, ale nie sú až tak dobrí v ansámbloch. Mojou silnou stránkou je trio, v ňom sa cítim a aj hudobne vyjadrujem najlepšie.“

* Môžete nám priblížiť proces ako komponujete a aranžujete?
FT: “Keď komponujem, tak to prichádza samo akoby zo vzduchu. Nerobím si srandu. Veľmi zriedkavo si sadnem za klavír a idem premýšľať čo tvoriť. Ja si proste len sadnem za klavír a už to hrám, pretože to počujem vo svojej hlave. Niekedy k tomu nepotrebujem ani klavír, proste to len príde samo ako nejaká super rýchla inšpirácia. Keď aranžujem, tak je to úplne odlišný proces, nad aranžmánmi sedím pomerne dlhú dobu. Aranžovanie je jednou z mojich vášni a veľmi rada to robím.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Ako nachádzate rovnováhu medzitým, čo zmeniť, pridať či ubrať a do akej miery zmení aranžmán originál?
FT: “No to je to, čo je na tom najťažšie. Myslím si, že v prvom rade musíte mať istý rešpekt ku skladbe a k jej originálnemu charakteru. Nikdy by som nechcela aranžmánom zneuctiť nejakú skladbu alebo samotného skladateľa. Ono niekedy sa stane, že výsledok je niečo úplne iné a odlišné, ale vždy to u mňa vychádza z toho, že mám rešpekt pred dušou a podstatou originálnej skladby. No nie je to jednoduché prísť s jedinečnou úpravou.“

* Keď pracujete s hudbou a s textom, tak premýšľate najskôr nad textom alebo melódiou?
FT: “Musím uvažovať nad oboma naraz. Už sa mi stalo v minulosti, že melódia predbehla text a potom sa tam akoby stratil význam toho, čo som chcela povedať textom.“

* Je ťažké písať talianske texty?
FT: “V taliančine píšem len veľmi zriedkavo. Ono popravde ja celkovo texty až tak často nepíšem, napísala som dokopy možno niečo málo cez 50 kompozícii a len 3 z nich mali text. V angličtine sa mi to však javí jednoduchšie, pretože je to viac taký priamy jazyk.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Ako sa cítite v úlohe speváčky a klaviristky na pódiu? Dominuje niektorá z pozícii?
FT: “Primárne sa vnímam ako klaviristka a môj spev je len niečo také navyše - ako bonus. Aj dnes som spievala na koncerte len dve piesne. Vždycky spievam maximálne 4 skladby, ale inak mojou hlavnou doménou je klavír.“

* Vo vašich kompozíciách sa mi však zdá, že melódie aj keď sú inštrumentálne, sú veľmi spevné. Snažíte sa, aby váš klavír spieval?
FT: “Áno, je to niečo, o čo sa cielene snažím. Raz ma dokonca niekde na koncerte tak uviedli, že som hlas klavíru a to sa mi veľmi páčilo (smiech).“

* Koncertovali ste už na všetkých kontinentoch sveta. Prekvapila vás v nejakej krajine atmosféra alebo publikum?
FT: “Áno, práve dnes! (smiech) Vôbec som nevedela, čo mám od INNtöne Jazzfestivalu očakávať. Bola som až ohromená odozvou publika. Vo všeobecnosti mám však rada ruské a východoeurópske krajiny, pretože mám pocit, že tam naozaj prejavujú hlbokú náklonnosť k hudbe. Japonské publikum je tiež perfektné. V súčasnosti je už jazz tak rozšírení, že všade sú nejakí jazzoví nadšenci.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Pamätáte si na nejaký klavír, ktorý vás na turné ohromil?
FT: “Áno spomínam si na úžasné Fazioli, neviem už, kde presne som na ňom hrala, ale bolo to v Holandsku. Bol to skvelý zážitok. No musím však povedať, že aj dnešok bol výnimočný. Ten krásny Bösendorfer bol jeden z najlepších klavírov, aké som kedy hrala!"

* Vy ste zároveň aj učiteľkou a vediete workshopy o aranžovaní pre klavírne trio.
FT: “Primárne učím na konzervatóriu v Taliansku, ale áno, občasne robím aj workshopy. Venovala som sa aranžovaniu pre klavírne trio, pretože to bolo aj súčasťou mojej diplomovej práce, takže som chcela svoje vedomosti posúvať ďalej.“

* Čo by ste povedali, že je najdôležitejšia vec, ktorú si musíte v klavírnom triu uvedomiť?
FT: “Jednou z najdôležitejších úloh je samozrejme nájsť si vhodných hudobníkov. V mojich triách je to dosť aj o aranžmánoch. Keď už komponujem a aranžujem mám jasnú predstavu ako to bude znieť a to je niečo, čo treba jasne vyjadriť. No ak máte vynikajúcich hráčov, neostane to len pri tom. Oni musia byť schopní realizovať vašu predstavu a zároveň tam pridajú niečo svoje a jedinečný charakter. Takže je dôležité mať okolo seba dobrých hudobníkov. Nie je to samozrejme len o tej hudobnej stránke, musia byť aj dobrí ľudia, pretože len tak dosiahnete spolu najlepšie výsledky - k tomu prispieva aj atmosféra. Koniec koncov budete spolu na turné tráviť veľa času, tak by ste si mali rozumieť.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Majú študenti nejakú pokrivenú predstavu o tom, čo obnáša hra v triu? Čo je najdôležitejšia vec, čo ich učíte?
FT: “Klavírne trio je niečo, čo si vyžaduje skúsenosť, no tu skúsenosť získate len tým, že to budete robiť v praxi. Čiže ja im vždy dávam za cieľ nech si nájdu nejaký vzor a skúsia sa od neho naučiť, čo najviac po nejaký čas - napríklad dva mesiace. Nájdete si nejaké trio, ktorého sound sa vám páči a snažte sa ho zreprodukovať a pochopiť. Potom to môžete skúsiť zasa s inou inšpiráciou, až kým si nenájdete vlastný sound tria.“

* Čo by ste odporučili mladým hudobníkom, ktorí hľadajú svoj sound?
FT: “To je veľmi podobné - povedala by som im, že nech si nájdu niečo, prečo budú mať veľké zanietenie. Musíte aj mať jasno v tom, čo chcete dosiahnuť a niekedy to príde spolu s tým. Musíte si vedieť predstaviť, aký chcete byť hudobník, v akom zložení chcete hrávať a akej hudbe sa budete venovať. Musíte si zodpovedať aj otázky, či budete len lokálny umelec alebo budete cestovať, chcete byť líder alebo sideman? Musíte byť veľmi špecifický, iba tak si viete vyprofilovať sound, ktorý hľadáte. Samozrejme, tieto okolnosti nie sú na stálo dané a môžu sa meniť. Ešte jednou z dôležitých vecí je neprestať snívať. Nikdy neprestaňte snívať o tom, že budete hrať na lepších pódiách, pre väčšie publiká, atď. “

* Vy máte ešte o čom snívať?
FT: “Určite, aj keď je pravda, že mnoho z mojich snov sa už vyplnilo. Žijem hudbou, ktorú milujem a to je jeden z najväčších splnených snov. Mojim snom nateraz je hrať väčšie podujatia a pódia a možno Grammy (smiech). Treba snívať vo veľkom ako sa hovorí.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Premýšľate nad nejakými novými projektami s odlišným obsadením? Alebo ste ste sa našli už v triu?
FT: “Určite trio nepovažujem za nejakú finálnu destináciu. Ja som otvorená všetkému. Napríklad aktuálne začínam viac experimentovať s elektronikou. Skúšam vždy niečo nové a ako som spomínala, môj najnovší projekt bude so sláčikovým kvartetom, čiže opäť niečo iné.“

* Akým smerom sa uberá tento nový projekt?
FT: “Je to taká zmes swingu a klasickej hudby. Aranžmány robil skúsený taliansky aranžér a veľmi sa na tento projekt teším.“

* Jazz sa neustále vyvíja. Ako sa dá ostať verný tradícii a zároveň hľadať inovatívne spôsoby?
FT: “To je niečo veľmi náročné a sama sa o to snažím. Swing a improvizovanie cez harmóniu je pre mňa niečo ako jazyk a ten jazyk nesmiete stratiť. Samozrejme, ten jazyk sa neustále vyvíja. Niekedy by som sama chcela hrať viacej možno modernejšie, odvážnejšie a dobrodružne. To je niečo, na čom chcem v budúcnosti pracovať. Ja sa v tom tradičnom jazyku cítim veľmi dobre a stal sa mojou súčasťou, ale chcem hľadať aj nové hranice.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Okrem iného sa dosť angažujete aj v online priestore. Zmenil Youtube a Spotify to akým spôsobom tvoríme a získavame publikum?
FT: “Určite nás to ovplyvňuje veľkým spôsobom. Ja o tom premýšľam, ale nie vždy sme to schopní kontrolovať. Napríklad môj úspech na Instagrame dosť výrazne ovplyvnil moju kariéru. Predtým som sa zaujímala dosť o to ako rozšíriť svoj mediálny kanál a stránku. Našla som mnohé návody, ktoré sa zameriavali na firmy a biznis modely. Boli tam rady ako sa predať, ako byť neprehliadnuteľný, ako predať produkt. Nikde som nenašla žiadne rady pre umelcov, tak som využila, čo som sa naučila a snažila sa to aplikovať na svoju situáciu. Nastavila som sa mentálne, že ja som firma a hudba je môj produkt a našla si cestu a formát ako sa správne prezentovať. Napríklad veľkú obľubu má formát, v ktorom sa vždy nahrávam počas zvukovej skúšky. Ľudí zaujíma ako to vyzerá za zatvorenými dverami pred koncertom. S úspechom na instagrame prišli nové kontakty a ponuky na spolupráce. Vďaka instagramu som sa dostala dokonca do kontaktu so Snarky Puppy a urobili sme spolu koncert a stretla som aj samozrejme mnoho ďalších hudobníkov ako Joe Farnsworth a Lee Pearson.“

* Čo bola doteraz vaša najpamätnejšia spolupráca?
FT: “Asi práve tá so Snarky Puppy - bola naozaj krásna. Ja som nejako vôbec neregistrovala ich hudbu, až dokým sa mi neozvali.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Táto spolupráca musela byť určite zaujímavá, veď vy pôsobíte v úplne odlišných smeroch. Snarky Puppy sú dosť vzdialený od vášho tradičného soundu a swingu.
FT: “Preto si ich veľmi cením, že ma pozvali. Ja som si volala s Michaelom Leagueom a hovorila som mu, že prečo si ma pozývajú na ten koncert, keď hrám úplne inú hudbu ako oni. On mi povedal, že ho veľmi oslovilo moje hranie, a že je presvedčený, že dokážem medzi nich zapadnúť. On je veľmi otvorený a chcel skúsiť niečo nové. Prijala som to s radosťou, ale bola to aj obrovská výzva pre mňa, keďže sa takej hudbe nevenujem. Z pomedzi všetkých kapiel som si vôbec nepredstavila, že ja budem spolupracovať práve so Snarky Puppy (smiech). To by som povedala, že je posledná kapela, čo by mala volať práve mne (smiech). No to práve na nich milujem. Veľmi ma podporili, aj keď som mala strach a nechcela ísť.“

* Koľkokrát ste spolu vystúpili? Bude aj nejaký album?
FT: „Vystúpili sme spolu na dvoch koncertoch. No to ukáže až budúcnosť, ale ja by som tomu bola veľmi rada, ak by sa to podarilo. Je tam však množstvo práce na mojej strane. No už len vďaka týmto dvom koncertom som sa ohromne posunula. “

* Počuli ste niekedy o Jazzahead, nechystáte sa tam niekedy rozvinúť svoju kariéru a posunúť sa ďalej?
FT: “Áno, poznám Jazzahead, ale ešte som tam nebola. Môj manažér z veľkej americkej firmy Music Works International tam chodí každý rok a vždy tam nesie aj moje CDčká, takže moja hudba sa tam dostala, ale ja osobne som tam ešte nebola. V konečnom dôsledku ja si myslím, že už mám najlepšieho manažéra akého môžem mať, takže v tomto smere už nemusím tam nič hľadať (smiech). Samozrejme srandujem, no neviem, či ja úplne so svojim tradičným prístupom tam zapadám. Mám taký pocit, že tam hľadajú niečo viac - také moderné a originálnejšie. Možno môj najnovší album so sláčikovým kvartetom, má taký iný faktor, ktorý by tam vedel zaujať. Budem to musieť vyskúšať.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Myslíte si, že mladšia generácia vníma a prežíva hudbu inak, vďaka digitálnym platformám?
FT: “Rozhodne. Ja patrím ku generácii, ktorá ešte počúvala CDčká. Pamätám si ten úžasný pocit, keď si kúpite nové CD a idete ho domov počúvať. Bola to neuveriteľná kuriozita. Dnes vidím tú zmenu aj na sebe, že už si kupujem menej hudby a aj keď počúvam, tak je jednoduché prepnúť hneď a niečo iné. Už sa stratilo to nadšenie a tá kuriozita, pretože už máte prístup ku všetkému. Samozrejme, na druhú stranu je to aj dobrá vec, ak máte dobré uši a správne mentálne nastavenie to využiť, pretože to môže z vás spraviť aj veľmi lenivého človeka.“

* Môže to byť aj veľmi kontraproduktívne, pretože toľko informácii mladí ľudia nevedia spracovať a navigovať sa v nich.
FT: “Keď som o tom komunikovala s mladými muzikantami, tak to má aj pozitívne dopady, pretože ak je niečo, čo ich reálne zaujíma vďaka toľkým možnostiam, môžu ísť v danom smere naozaj do hĺbky. No ak mladý človek nevie, čo chce hľadať, tak vtedy nastáva tá situácia, že sa v tých informáciách a možnostiach stratí.“

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko

* Je nejaká iná vášeň, ktorá poháňa vašu hudobnú inšpiráciu ako napríklad maľba či poézia?
FT: “Na vysokej škole som chvíľu študovala literatúru, ale nedokončila som to (smiech). Mám veľmi rada poéziu, no poslednú dobu som z toho nejako vypadla, pretože hudobný svet ma kompletne pohltil. Taktiež rada aj maľujem a viem vyjadriť svoje umelecké vnútro inými spôsobmi, ale hudba je to pravé pre mňa. Posledné roky som aj tak stále na turné a koncertoch, takže je ťažké sa nejako venovať aj týmto smerom. Je to však dobrá myšlienka - sú to také moje staré vášne a mala by som si k ním nejako možno znovu nájsť cestu popri hudbe.“

* Aké sú vaše plány do blízkej budúcnosti a aké máte aktívne projekty?
FT: “V jeseni budem nahrávať album so spomínaným kvartetom. Taktiež v tomto období budem asi po dvoch rokoch neustáleho koncertovania na turné mať chvíľu pauzu, takže na to sa teším. Sústrediť sa tak viac na nový album. V roku 2026 ma čaká koncertovanie prevažne s triom. Je to aj jednoduchšie na organizáciu."

* Viete aj kedy budeme môcť počuť nový album?
FT: “Dúfam, že na jar 2026.“

* Ďakujeme za rozhovor!

Francesca Tandoi © Patrick ŠpankoFrancesca Tandoi © Patrick Španko
 Francesca a Peter © Patrick Španko Francesca a Peter © Patrick Španko