jazzman# 48843225

OPEN JAZZ FEST 2010 – YVONNE SANCHEZ BAND !!!

30. júl, Zelená Voda pri Novom Meste nad Váhom
20.08.2010

YVONNE SANCHEZYvonne Sanchez - spev, Lukáš Martínek - elektrická gitara, Dano Šoltis - bicie nástroje, Rasťo Uhlík - kontrabas, Thyago Ferreira - akustická gitara, Matej Benko - klávesy, Flavia Torga - perkusie a Jonathan Ramirez - vokály.

Aj napriek tomu, že je Yvonne Sanchez poľsko-kubánskeho pôvodu, patrí už viac ako desať rokov medzi popredné české jazzové speváčky. Pôvodne sa vôbec nezaoberala myšlienkou jazzového spevu, ale okolnosti, náhoda, či osud ju nakoniec doviedli až k interpretovaniu spevu. Z Poľska sa cez Nemecko v roku 1994 dostala do Prahy a už o rok debutovala ako speváčka v pražskom klube Reduta. Postupom času sa stala významnou osobnosťou pražskej  MATEJ BENKOjazzovej scény a hrala s Robertom Balzarom, Janom Knopom, či Karlom Růžičkom. Absolvovala aj množstvo vystúpení s Dan Bártom, pričom s kapelou Brazilian Groove rozvíjala aj druhú stranu svojho zamerania, ktorými boli latinské rytmy. Yvonne je samouk a má svoj vlastný interpretačný štýl. Novú skladbu sa učí napríklad čítaním z partitúry alebo počúvaním hudobníkov. Na svojom konte má dva albumy, debutový Invitation a My Garden, v ktorom sa prihlásila k odkazu samby, bossa novy a brazílskej hudby. Medzi jej vzory patrí Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan a najmä Billie Holiday. V roku 1998 bola vyhlásená Českou jazzovou spoločnosťou za Vokalistku roka.

Yvonne  LUKÁŠ MARTÍNEKSanchez spoločne s kapelou predviedla solídny výkon. Viac ako z kubánskych koreňov čerpá z brazílskych a v súčasnosti prezentuje hlavne latinsko-americkú hudbu samby a bossa novy. Takáto relatívne pokojná poloha jej sluší a nepúšťa sa do exponovaných speváckych výkonov. Napriek tomu zazneli na koncerte aj živelné pasáže, kde sa zmiešali prvky funky, latino a world music. V týchto miestach to ale ťahala hlavne vynikajúco hrajúca sprievodná kapela. Tu sa prejavili dve osoby, klavirista Matej Benko a gitarista Thyago Ferreira, ktorých sóla boli jasným oživením. Logicky dostávali aj viac priestoru, aby dokazovali svoju invenciu a flexibilitu. V pozadí takmer RASŤO UHRÍKdokonale tiká celá kapela, ktorá sa vie prispôsobiť jemným nuansám spevu Yvonne Sanchez. Dramaturgia bola zameraná viac na latinské rytmy, ale striedali sa živšie aj pomalšie skladby a celé zoskupenie potvrdilo úlohu headlinera piatkového večera festivalu Open Jazz Fest na Zelenej vode.