jazzman# 48723470

JAZZ BALTICA 2010 – EDMAR CASTANEDA & JOE LOCKE DUO !!!

4. júl 2010, JazzBaltica festival, Salzau, Nemecko
29.07.2010

JOE LOCKEEdmar Castaneda – kolumbijská harfa a harfa, Joe Locke – vibrafón a Andrea Tierra – spev

Komorný koncert kolumbijského hráča na harfe Edmara Castanedu a vibrafonistu Joe Lockeho patril k najväčším prekvapeniam tohoročného festivalu Jazz Baltica. Teda minimálne pre tých, ktorí na minulom ročníku nestihli smršť Castanedovho tria s perkusionistom Davidom Sillimanom a trombonistom Marshallom Gilkesom (s nimi a hosťujúcimi Johnom Scofieldom a Joe Lockem nahral Castaneda svoj debutový album Entre Cuerdas).

Mená Castanedu a Lockeho rezonujú v poslednom období v prestížnych anketách. Joe Locke (1959) je víťazom niekoľkých ročníkov Jazz Journalists EDMAR CASTANEDAAwards, v Critics Pool časopisu Down Beat sa umiestňuje hneď za kolegami Garym Burtonom, Bobbym Hutchersonom a Stefonom Harrisom. Rodák z Bogoty Edmar Castaneda (1978) zvíťazil v minulom roku v Critics Poll magazínu Down Beat ako Rising Star v kategórii rozličných nástrojov a tento rok s prehľadom zvíťazil na 14. ročníku Jazz Journalists Association (v kategórii raritných nástrojov porazil známejších konkurentov – hráča na banjo Bélu Flecka a hráča na ústnu harmoniku Grégoire Mareta).

Obaja umelci si získali festivalové publikum už v minulom roku: Locke prostredníctvom novátorského hudobného divadla Percussion Discussion, v rámci ktorého konfrontoval JOEniekoľkých perkusionistov s excelujúcim stepárom (!) Mauricem Chestnutom. Ešte väčšmi však prekvapil harfista prepájajúci vo svojej inovatívnej hre prvky pôvodnej kolumbijskej, venezuelskej a argentínskej hudby s jazzom.

Castanedova unikátnosť bola ústredným motívom aktuálneho dua a generačne starší Locke sa o mladom Kolumbijčanovi vyjaroval v superlatívoch. Opäť sme na Jazz Baltica sledovali novátora, ktorý „nejazzový“ nástroj povýšil na zvukový i obrazový zážitok s nepredstaviteľne širokým a plnofarebným výrazovým spektrom. Bleskurýchle harfistove staccata v oktávach, ktoré evokovali hru klavírnych majstrov latinskoamerickej proveniencie,  EDMARkontrastovali so zahmlenou zvonivosťou Lockeho vibrafónu. V sólovom bloku ponúkol Castaneda podobne ako pred rokom premeditovanú impresiu Jesus de Nazareth venovanú milujúcej manželke a speváčke Andrei Tierre (tá sa svojim hlasom pridala v záverečnej skladbe k obom umelcom napriek tomu, že bola v ôsmom mesiaci tehotenstva).
viac fotiek  Peter Motyčka

Diskusia

« Máj 2024
PoUtStŠtPiSoNe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

skJazz na Facebooku
Fond na podporu umenia

Plaut

Baumit

Baumit

Dobry anjel