jazzman# 48721281

CD CYRILLE OSWALD - THE WRONG PRESENT

Petr Ostrouchov / Animal Music, 2010
28.07.2010

CD CYRILLE OSWALD -  THE WRONG PRESENTCyrille Oswald - saxofóny, David Dorůžka - gitary, Tomáš Liška - basgitara a Dano Šoltis - bicie nástroje.

Cyrille Oswald, holandský hráč na saxofón začal svoju profesionálnu kariéru začiatkom 90-tych rokov, kedy ešte žil v karibskej oblasti. Po návrate do rodného kraja vyštudoval Royal Conservatory v Haagu, ktoré ukončil v roku 2001. V tých rokoch začal hrávať v kapelách ako Cubop City Big Band, Nueva Manteca, Rumbata či Rotterdam Jazz Orchestra, s ktorým hráva aj v súčastnosti. Ako líder nahral v Holandsku tri vlastné albumy: Amalgam (2001), Kazoo (2004) a Nerve (2007), ktorý získal vynikajúce ohlasy ako od verejnosti, tak aj od kritikov. Od roku 2007 pracuje striedavo v Holandsku a Česku, nedávno sa presťahoval so svojou českou manželkou do Prahy, kde sa zapája do hudobných a organizačných činností.

Vo vydavateľstve Animal Music vyšiel v marci jeho štvrtý album - The Wrong Present (2010), nahratý s českými hudobníkmi v zložení David Dorůžka - gitary, Tomáš Liška - basgitara a Dano Šoltis - bicie nástroje. Repertoár pozostáva z Cyrillových kompozícií a podľa jeho vlastných slov ide skôr o jednoduchšie záležitosti, takže sa dá očakávať záujem širšieho publika. Album obsahuje jedenásť vecí o celkovej dĺžke 55 minút. Zo začiatku na poslucháča čaká "Skin Soup", ktorá začne zľahka, jednoduchou melódiou, ktorú unisono hrajú klavír a saxofón. Postupne sa téma variuje až sa dostaneme do rockového beatu, ktorý obohacujú avantgardné komunikácie saxofónu Cyrille Oswalda a gitara Davida Dorůžku. Ľubozvučná záležitosť aj pre nenáročného záujemcu.
Podobne ladené veci sú aj príjemne znejúca "Zora's peace", baladická "The Wrong Present" alebo "Ignorance", kde sa opäť raz potvrdilo, že v jednoduchosti je krása. Tieto spomenuté skladby majú väčšinou nosnú a ľahko zapamätateľnú tému, okolo ktorej sa točí celý hudobný materiál. Album končí dielom s názvom "Deinka", ktoré inklinuje skoro ku klasickej hudbe. Zvyšných päť nespomenutých vecí by som zaradil do ľahšie stráviteľného mainstreamu, ktorý neurazí, ale ani neohúri. Album odporúčam najmä pre ľudí, ktorí sa začínajú zaujímať o jazz, lebo pre ostrieľaných borcov to bude asi slabá a nudná substancia.
Kúpiť    Marián Kubačka