jazzman# 48843342

JAZZNICA 2010 - JURAJ BURIAN TRIO !!!

2. júl 2010, festival Jazznica, kostol sv. Kataríny, Banská Štiavnica
07.07.2010

Juraj BurianDo poslednej chvíle som nevedel s kým nakoniec vystúpi Juraj Burian. Otvárací koncert jazzového festivalu v Banskej Štiavnici tak zostal pod miernym rúškom tajomstva. Trio sa nakoniec predstavilo v zostave Juraj Burian - gitary, Stanislav Kociov - cajon a Martin Breznický - klávesy. Už počas zvukovej skúšky bolo vidieť snahu celého zoskupenia. Dali si záležať na dobrom nazvučení, pričom aj mierne zapotili zvukára. Celý koncert sa niesol v dobrej nálade a zazneli najmä vlastné kompozície z Jurajovho pera. V zostave absentovala rytmika, ktorú nahrádzali klávesy (mnohokrát hrali prieraznú basovú linku) a cajon (ktorý znel pekne a nahrádzal v mnohom celú sadu  Martin Breznickýbicích). Spoločne s inteligentnou Burianovou hrou (ktorý vie zo svojich nástrojov dostať maximum) znelo toto trio pekne, hutne, s plným zvukom.

Spomínané vystúpenie ma pozitívne naladilo. Trojica bola zohratá a bolo to naozaj počuť. Juraja Buriana poznám, dlhé roky je mimoriadne vyhľadávaným štúdiovým hudobníkom. Nahral nespočetné množstvo skladieb a spolupracoval s väčšinou významných hudobníkov na slovenskej jazzovej a popovej scéne. Už som ho počul hrať, ale tento koncert bol pre mňa asi jeho najlepšie vystúpenie. Určite plusové body pridala aj atmosféra, keďže sa festival Jazznica koná v kostole. Akustika spoločne s vďačným a spolupracujúcim  Stanislav Kociovpublikom urobila z možno "obyčajného" hrania záležitosť, ktorá zostane u mňa v pamäti ešte dlho. A musím uznať, že hráči odohrali kvalitne. Malo to ťah, správny feeling, súhru a dobrú dramaturgiu. Gitaristov určite potešila upravená kompozícia Imagine (John Lennon), ktorú Juraj Burian zahral podla svojej predstavy a potom na danú tému aj improvizoval. Príjemné strávené chvíle, v ktorých Burian potvrdil a ukázal, že je veľký hráč.