jazzman# 48771180

INNTÖNE 2010 – ST.NICK´S QUINTET !!!

23. máj 2010, Inntöne Jazzfestival, Diersbach, Rakúsko
29.06.2010

GREGORY PORTERGregory Porter - spev, Frank Lacy – pozauna, Martin Reiter - klavír, Wolfram Derschmidt – kontrabas a
 Dusan Novakov - bicie nástroje.

O Gregory Porterovi sa hovorí, že už vo svojich piatich rokoch zložil a nahral v štúdiu prvú skladbu. Faktom je, že odvtedy sa mu stala hudba vyjadrovacím prostriedkom a vyvinul si vlastný štýl, čerpajúc z gospelu, funku, bluesu a R&B. V jeho prejave cítiť aj silný vplyv soulu, pričom dokáže zaujať široké spektrum poslucháčov. Momentálne spieva v rôznych muzikáloch, pracuje na vlastných jazzových projektoch a pohybuje sa na rozhraní rôznych štýlov. Vydal vlastné debutové CD "Water".

Na koncerte sa hrali väčšinou  FRANK LACYPorterove kompozície a zopár známych štandardov (Moon River, prídavok - Moanin'). Žánrovo sa pohybujeme tak na hranici jazzu, swingu až popu. Vystúpenie zo začiatku vyzeralo na priemer, ale postupne sa to dostávalo do lepších koľají. Charizmatický spev tomu pomohol a myslím, že potiahol aj hudobníkov. Ako som už spomínal v predchádzajúcej recenzii, spôsob hry Franka Lacyho (pozauna) mi nesadol, takže k nemu sa vyjadrovať nebudem. Ďalší hráči na tom boli o niečo lepšie, ale spevák plný energie mi z toho vychádza jednoznačne ako víťaz. Neubránim sa dojmu, že Porter bol limitovaný hudobníkmi a jeho možnosti neboli využité naplno. Avšak z koncertu som MARTIN REITERsi odniesol príjemný pocit a verím, že o tomto spevákovi budeme ešte počuť. Nejde pritom o ošúchanú rýchlorastúcu osobnosť, ale tvrdo na sebe pracuje a ako bonus je v jeho prejave niečo, čo poslucháča zaujme a nepustí.