jazzman# 48721353

XXIV.ČESKOSLOVENSKÝ JF PŘEROV 2007 – ČESKOSLOVENSKÝ HUSĽOVÝ SUMMIT !!!

26.október, 2007, Mestský dom, Přerov, Česká republika
03.01.2008

ČESKOSLOVENSKÝ HOUSLOVÝ SUMMITAj pri tomto špeciálnom projekte pre tento festival sa doslova a do písmena naplnil názov festivalu – československý!
Dramaturg Aleš Benda dal dokopy štyroch huslistov, ktorí spoločne s rytmikou pripravili neobyčajný a doslova jedinečný zážitok. Za českú stranu hrali Martin Zbrožek, ktorý ladil husle v takých skupinách, ako: Naima, Květy času, Trio Vojtěcha Eckerta, v duu s Alanom Vitoušom, či v Melody Makers Ondřeja Havelku. Poznáme ho aj ako herca, moderátora, ale i hráča vážnej hudby. Anna Mlinariková študovala „ježkárnu“, ale i Berklee College of Music v americkom Bostone, kde absolvovala 6 semestrov v odbore jazzové husle.
Slovenské  KAREL RŮŽIČKAfarby hájili Stano Palúch, ktorého veľmi dobre poznajú nielen na Morave, ale i v Čechách a jeho široký štýlový hudobný záber je obdivuhodný. Pacora Trio, Bashavel, Bass Friends Juraja Grigláka, Acoustic Colours, spolupráca s Paľom Bodnárom na projekte Ecce Jazz, takisto s triom Nothing But Swing a tento výpočet by sme mohli ešte rozširovať. Najmladším do štvorice bol Roman Janoška (ročník 1989), ktorého odporučil Stano Palúch a o ktorom vyhlásil: „Tomu ja môžem iba čistiť topánky“. Jeho talent po otcovi je obdivuhodný, v 9-tich začal študovať Konzervatórium v Bratislave a po absolvovaní študuje teraz na Štátnom konzervatóriu vo Viedni. Vyhral STANO PALÚCHniekoľko medzinárodných súťaží a je tiež členom skupiny No Limit.
Aby sme výpočet hudobníkov zavŕšili, tak spomeňme rytmiku: Karel Růžička – klavír, Josef Fečo – kontrabas a Marián Ševčík – bicie nástroje. V programe sme počuli štandardy ako: Come Rain, Come Sunshine, či záverečnú a strhujúcu Four Brothers od Jimmy Guiffreho, ale i pôvodné skladby členov husľového summitu - napríklad zbrožkovu baladu Mata alebo růžičkovu staršiu kompozíciu Coffe Machine. Nechýbala ani klasika ako Capricco od Paganiniho iba s Aničkou Mlinarikovou.
Každý huslista bol iný, každý upútal niečím iným. Mne sa jednoznačne najviac páčili Roman Janoška ANNA MLINARIKOVÁpre jeho neuveriteľnú techniku a schopnosť skĺbiť klasiku a jazz a Stano Palúch pre jeho žánrovú ohybnosť a vypracovaný tón. Táto husľová štvorica má perspektívu vystupovať nielen na festivaloch.