jazzman# 48744603

VIERSEN JAZZ FESTIVAL 2007 – 1. ČASŤ - ADAM NUSSBAUM & BANN !!!

21.september, 2007, Viersen, Nemecko
19.11.2007

ADAM NUSSBAUMCelý festival otvoril svetoznámy americký bubeník Adam Nussbaum so svojou skupinou Bann. Adam začínal s bicími až ako 12-ročný v rodnom Norwalku, keď predtým 5 rokov hral na klavíri, ale i na base a saxofóne. Dnes sa svojou kreatívnou hrou radí medzi najlepších bubeníkov na svetovej jazzovej scéne! A to nie je bez dôvodu, pretože Adam počas svojej dlhoročnej kariéry pripravil množstvo projektov. Či pod svojím menom alebo participoval na projektoch svojich kolegov, ako: Dave Liebman, John Scofield, Jaco Pastorius, Gil Evans, či Stan Getz.
Takisto aj do Viersenu prišiel so svojou novou formáciou Bann, s ktorou pripravil nový koncertný program, album s prevažne  SEAMUS BLAKEjeho novými kompozíciami by sa mal nahrávať začiatkom budúceho roka. Okrem Adama v skupine hrajú: Jay Anderson – kontrabas, Seamus Blake – tenorsaxofón a Oz Noy – gitara. Adam so svojou partiou nám predviedol veľmi koncentrovaný výkon, kde každý v kapele mal svoje miesto bez toho, aby ťahal za kratší koniec. Kompaktný, moderný a vyvážený zvuk skupiny pôsobil veľmi ucelene, dravo a s tými najvyššími ambíciami. A hoci Adam je hlavná hviezda v skupine, vôbec to nedával najavo. Priestor na sóla dostával každý rovnako.
Moderná fusion music, založená na precíznosti prístupu k hudbe a poslucháčovi, neobchádzala to najlepšie z jazzového mainstreamu, JAY ANDERSONpretavené do vlastného videnia a cítenia hudby. Dalo by sa povedať, že všetkého korenia bolo akurát, avšak jedlo ním ponúkané bolo chutné, miestami prekvapivo neznáme, ale hlavne zdravé. Adam venoval skladbu E.T.For You svojej manželke, ktorá mu pracovne pomáha okolo kapely a robí mu managera. Vďačné publikum si vytlieskalo prídavok v podobe balady od známej pesničkárskej štvorice Crosby, Still, Nash and Young.