jazzman# 48746070

BRATISLAVSKÉ JAZZOVÉ DNI SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA 2007 – US 3 !!!

20.október 2007, Pko, Bratislava
02.11.2007

 US 3Otázka je, ako v kontexte BJD posudzovať koncert osvedčenej tanečnej hip hopovej kapely. Z hľadiska hip hopu, nu jazzu alebo jazzu? Mám sa tešiť alebo rozčuľovať, že som dostal príležitosť vidieť na BJD niečo, čo by som si inak pozrieť nešiel? Je pravdou, že väčšina jazzových harcovníkov si s muzikantskou zvedavosťou vypočula prvú skladbu, potom však odišla. Ja som vydržal do konca a treba povedať, že kapela šliapala perfektne. Značka US 3 Geoffa Wilkinsona funguje od roku 1992 a s dvomi tmavými štylizovanými spevákmi v popredí ponúkli Bratislave vskutku britský hip hop ako vyšitý. Ich výbava, farba hlasov, spevácky potenciál i osvedčené hip hopové GEOFF WILKINSONgestá, však v kontexte atmosféry BJD vypálili čudne. Zdalo sa, že vnímavejšia časť hip hopového publika si sklamane uvedomila nahotu Kráľa. Celkovo vynikajúce ozvučenie sály kruto odhalilo nepríjemnú syntetickú umelosť zvuku, ktorý produkovali DJ First Rate a kapelník Geoff Wilkinson obsluhujúci beaty. Hodnotiť úroveň hip hopovej stránky koncertu US3 si netrúfam, nie som na to špecialista. Čo som si však uvedomil úplne jasne, bola takmer absolútna kompozičná jednotvárnosť a únavne konštantná rytmická štruktúra. Za prvky nu jazzu tu s prižmúrením očí bolo možné považovať kratučké chytľavé rytmické frázy trúbky Briana Corbetta a saxofónu  BRYAN CORBETTEda Jonesa. Aj ich ojedinelé sóla boli veľmi dobré. Taktiež elektrický kontrabas bez ozvučnice Chrisa Dodda celkom dobre figuroval. Tieto tri nástroje ako jediné sem tam narúšali priveľmi hustú a monotónnu hip hopovú syntetiku. Ako prvok show zaujalo žonglovanie DJ First Ratea s gramofónom na temene a súčasným hraním nosom a ústami na šabliach mixu. Predviedol aj točenie platne nohou stojac na DJ stole. Frekvencia kmitov pri práci so šabľami, platňami a v prepínaní tlačidiel DJ pultu bola skutočne famózna. No muzikálnosť, ktorú pred pár rokmi predviedol DJ z kapely Courtney Pinea, tu chýbala. Neskoršie chlapci dali Cantaloop - svoju úpravu chytľavého ED JONESHancockovho štandardu Cantaloupe Island z roku 1964 a potom ešte nejaký prídavok a išlo sa domov. Pri odchode mi jeden jazzový harcovník stihol povedať, že toto je cesta ako pritiahnuť k jazzu mládež…
viac fotiek  Rado Tihlárik

Diskusia

« Máj 2024
PoUtStŠtPiSoNe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

skJazz na Facebooku
Fond na podporu umenia

Plaut

Baumit

Baumit

Dobry anjel