jazzman# 48692872

XIII.MEDZINÁRODNÝ JAZZOVÝ FESTIVAL KOŠICE 2007 – ADRIENA BARTOŠOVÁ

5.október, 2007, klub GeS, Košice
22.10.2007

ADRIENA BARTOŠOVÁSkoro sme hrôzou prepadli, keď nám organizátori povedali, že Adriena Bartošová je chorá a nebude sa môcť zúčastniť na večernom programe jazzového festivalu. Speváčka však našťastie prišla. Aj keď so zápalom priedušiek a s kalciovou injekciou. Adrienka Bartošová v rozhovore vtipne poznamenala, že vždy, keď chce prísť spievať do Košíc, tak je chorá. Tentoraz by to však bola veľká škoda, keby sa nezúčastnila, pretože po päťročnej prestávke Adriena Bartošová vydala ďalší, v poradí už šiesty, album.
Jej comeback-om je tzv. dvojcédečko „Znovuzrodenie“. Aj z tejto novej platne boli volené pesničky do repertoáru. Spoločným menovateľom  JURAJ BURIANcelého dvojalbumu je predovšetkým speváčkin charakteristický hlas, štýl a dynamická, občas melancholická hudba. Pôvodom mal byť ladený do klasiky, ale nakoniec tam bola použitá elektrická gitara a efekty. Mal by byť podobný prvému CD.
Adriena Bartošová, jedna z najrešpektovanejších speváckych a skladateľských osobností na našej hudobnej scéne. Jej hudba spája rôzne žánre – jazz, rock, etno music, trošku aj fusion, no čo je hlavné, že sa nevyhýba vo svojich skladbách vplyvu klasickej hudby. Na festival prišla v komornejšej zostave bez klaviristu. To využila Adriena na to, aby nám ukázala niečo zo svojho klavírneho umenia a na vystúpení  MICHAL ŠIMKOaj zahrala.
Zostavu, okrem Adrieny, tvorili: nový a mladý basgitarista Michal Šimko, bubeník Oldo Petráš a hlavná postava jej skupiny - gitarista a spevák Juraj Burian. Okrem skladieb z nového dvojalbumu nám zahrali zopár skladieb od A.C.Jobina, obľúbeného to autora Adrieny. Na klavíri zahrala staronovú skladbu „Láska“, acapellovú „Back home“ alebo pesničku „O živote“. Najväčšími hitovkami a vypaľovačkami boli známe pesničky „Ain’t no sunshine“ a „Mais que nada“.
Laureátka Ceny Ladislava Martoníka za tvorbu a interpretáciu v oblasti slovenského jazzu, nám ukázala svoje kvality. Jej spev okorenený vlastným špeciálnym feelingom,  OLDO PETRÁŠv nás zanechal doznievať slastné tóny ešte dlho po dospievaní. Musím skonštatovať, že Adriena sa popasovala so svojím zápalom priedušiek tak, ako sa na hviezdu takého mena patrí. Rozlúčila sa s nami pesničkou z vlastnej dielne, ktorú si zaspievala spoločne s Jurajom Burianom, „Čin-čin“. Tak dobrú noc!