jazzman# 48577112

SOPOT MOLO JAZZ FESTIVAL - NEDEĽA !!!

6.8.2017, Molo, Sopot, PL
16.08.2017

KUBA LECHKI  Tretí a záverečný festovalový deň sa takisto niesol v znamení rozmanitosti dramaturgie a poľskej jazzovej scény! Večer otvoril mladý súbor Kuba Lechki Quintet, ktorý ako víťaz Konkursu Zespólow Jazzowych v Uchu, mal právo na tomto festivale vystupovať. Kvinteto viedol bubeník Kuba Lechki, ktorý kapelu nielenže zostavil, ale je jej hlavným skladateľom. V inšpirácii jazzovou tradíciou,  KUBA LECHKI QUINTET  ale i poľskou modernou – skladateľ a klavirista Krzysztof Komeda, mladíci podali veľmi ucelený, kompaktný a veľmi solídny výkon, plný pekných vyhrávok, nadšenia i jazzového languagea.

PIOTR LEANCZYK  Pod názvom Orange Trane sa ukrýva jeden z najagilnejších poľských jazzmanov – skladateľ a kontrabasista Piotr Lemanczyk a jeho dvaja vekoví súputníci: Dominik Bukowski – vibrafón, Tomasz Łosowski – bicie nástroje a mladučký Jakub Skowroński – tenor saxofón. Drive, nadšenie, jazzová moderna a energia sprevádzali ich vystúpenie, ktoré nabralo na atraktivite i pestrosti pozvaním na pódium hosťa. Bol ním poľský raper Eskaubei, vlastným menom Bartolomej Skubisz. Bolo mi veľmi sympatické, že Eskaubei spieval po poľsky, čím sa vyhol pózam odpozeraným od zaoceánskych vzorov.  ORANGE TRANE  Bol sám sebou, svojský, rázny, nekompromisný, ale zároveň zrozumiteľný a sympatický! Spoločné vystúpenie jazzového kvarteta s raperom bolo originálne, moderné a dramaturgicky síce odvážne, ale sympatické!

KUBA STANKIEWICZ TRIO  Aj na Slovensku poznáme skladateľa a klaviristu Kuba Stankiewicza (najmä zo spolupráce s Matúšom Jakabčicom). Ten prišiel s novým koncertným programom, kde predstavil Henryka Warsa – poľského skladateľa filmovej hudby, ktorý písal hudbu k filmom do druhej svetovej vojny tu v Európe. A po nej už v USA. A ako povedal samotný Kuba, čo zložil v USA – nepoznali v Poľsku a naopak, čo predtým v Poľsku, nepoznali v USA. A tak nám Kuba Stankiewicz priblížil, vo svojich úpravách,  KELVIN CHRISTIAN  tvorbu americkú – napríklad sme si všetci zaspomínali na seriál Flipper, zo 60-tych rokoch a na svoje detstvo. Výborne sa uviedol i hosť z Veľkej Británie – saxofonista a flautista Kelvin Christian. Krásne, jemné, pohodové a prekvapivo mveľmi komunikatívne!

JAN KONOP BIG BAND  Každý dobrý jazzový festival má vo svojej dramaturgii vystúpenie big bandu! A inak tomu nebolo ani na 21. ročníku Sopot Molo Jazz Festivale. Jan Konop Big Band združuje vo svojich radoch študentov a bývalých absolventov jazzových škôl v Gdansku, Katoviciach, Wroclavi, Poznane a Lodzi. Vznikol v roku 2009 a dirigentom a šéfom je Jan Konop. K big bandu patria aj speváčky – Joanna Knitter, Izabela Krasucka a Alicja Serowik. Koncertný program bol venovaný 100 rokov od narodenia Elly  JAN KONOP BIG BAND  Fitzgerald, ktorá je aj dnes pre mnohé speváčky veľkým vzorom! Mňa osobne potešila najviac pesnička Caravan (Juan Tizol), spievala ju Joanna Knitter, pretože ju používam ako zvučku už vyše 30 rokov pre reláciu Jazzový klub Rádia Devín v Slovenskom rozhlase a stále sa mi veľmi páči!