jazzman# 48607013

DAVID HELBOCK TRIO !!!

3.4.2017, Rakúsky kultúry inštitút, BA
08.04.2017

DAVID HELBOCK  V Rakúskom kultúrnom inštitúte na Hodžovom námestí v Bratislave, sa uskutočnil výnimočný koncert rakúskeho tria, klaviristu Davida Helbocka. Na bicie sa predstavil Reinhold Schmölzer a na netradičnom basovom ukulele Raphael Preuschl. Súčasťou koncertu bola prezentácia posledného albumu tria „Into the Mystic“ (ACT Music, 2016), z ktorého zaznela väčšina skladieb.  RAPHAEL PREUSCHL

Helbock spája autentickým spôsobom novú hudbu so starou a stiera hranice medzi žánrami. Hudba sa pohybovala medzi komponovaným jazzom, klasickou európskou  REINHOLD SCHMÖLZER  hudbou a atmosferickou hudbou východu. Hudobníci dokázali navodiť mystickú atmosféru a prácou so zvukmi vtiahnuť poslucháča do svojho sveta. Výnimočných momentov bolo na koncerte hneď niekoľko. Každý z hudobníkov mal svoj vlastný prístup ku využívaniu rozšírených techník na svojom nástroji. Netradičným bolo použitie digitálneho efektového procesora Korg Kaoss Pad, pri ozvučení  DAVID  klavírneho krídla. Pomocou neho Helbock naživo vytváral zaujímavé zvukové plochy a delay. Bubeník Schmölzer vo veľkom využíval rôzne chrastítka, činely a belly. Šúchaním Čínskymi paličkami vytváral šumové plochy a pracoval s ich frekvenciou. Basové ukulele Preuschla zas ponúkalo nevšedne plný a masívny zvuk,  REINI + RAPHAEL  ktorý bol okorenený o efektové pedále. Na koncerte zazneli vlastné aranžmány Beethovena ako aj skvelé a vkusné jazzové úpravy Schönbergových piatich klavírnych kusov, pričom zachoval množstvo zvukových výdobytkov hudby 20. storočia.

David Helbock je v súčasnosti fascinovaný mystickými prvkami  DAVID HELBOCK TRIO  a mytológiou. Množstvo svojich súčasných kompozícií venuje príbehom z gréckej mytológie ako aj prácam Josepha Campbella, amerického mytológa, ktorý mal hlavný vplyv na vznik slávnych filmov série Star Wars, na ktoré hudobné témy napísal Helbock vlastné aranžmány.

viac fotiek  Tibor Feledi