jazzman# 48653634

LOTOS JF 2017 - SÚŤAŽ TALENTOV !!!

20.2.2017, Sala ZPSM, Bielsko-Biala, PL
27.02.2017

LOGO  Už po 16-ty raz dáva Lotos Jazz Festival možnosť mladým kapelám prezentovať svoje nadanie. Jedným zo sponzorov súťaže je aj renomovaný magazín Jazz Forum.. Na víťaza čaká zaslúžená odmena vo forme nahrania albumu v počte 2.700 kusov, pričom 1500 ide do predaja a 1200 na distribúciu a propagáciu prostredníctvom magazínu Jazz Forum. Okrem toho dostanú príležitosť prezentovať sa v národnom rádiu. Už mnoho nadaných talentov využilo túto možnosť ako odrazový mostík svojej kariéry, medzi najznámejšie patria zoskupenia ako Bartosz Dworak Quartet, RGG Trio, Maciej Obara Trio, Atom String Quartet, či Interplay Jazz Duo. Do finále 16-násteho ročníku súťaže sa dostali tri kapely a to Michał Gozdek Trio, According To Plan a Adam  MICHAL GOZDEK TRIO  Jarzmik Quintet.

Ako prvá vystúpila kapela Michał Gozdek Trio (Michał Gozdek – klavír, Grzegorz Nadolny – kontrabas, Waldemar Franczyk – bicie nástroje). Klasická zostava klavírneho tria sa predstavila moderným soundom, ktorý miestami pripomínal škandinávsky štýl. Skladby mali väčšinou pomerne krátke melodické témy s inšpiráciou z populárnej hudby.  MICHAL GOZDEK  V zoskupení zaujal najmä kontrabasista Grzegorz Nadolny svojím hrejivým tónom a melodickým myslením. Kompozície disponovali zaujímavými prechodmi a breakmi. Kapela však trpela nevyváženým zvukom a miernym opakovaním nápadov, pričom im chýbal trochu drive.

Druhá kapela According To Plan (Bogusław Zięba - akordeón, Michał  ACCORDING TO PLAN  Karbowski – gitara, Jędrzej Łaciak – elektroakustická basgitara, Łukasz Kurzydło – bicie nástroje) jednoznačne vyhrala v rámci originality soundu. Zvuk akordeónu v spojení s rytmami latina a exotiky, či imitáciou prírody, vytváral bohaté pestré farby. Objavili sa aj inšpirácie z ľudovej hudby, ktoré dávali hudbe folkový charakter. Zaujímavým  BOGUSLAW ZIEBA  elementom zoskupenia bol gitarista Michał Karbowski so štýlom pripomínajúcim Hristo Vrtcheva. Svoje vystúpenie uzavreli vynikajúcim energickým fusionom s virtuóznym sólom skreslenej gitary ponad minimalistický sprievod kapely, kde akordeón hral akordické zádržné, akoby na organe.

Na záver sa predstavil Adam Jarzmik Quintet (Adam Jarzmik – klavír,  ADAM JARZMIK QUINTET  Jakub Łępa – tenor saxofón, Paweł Palcowski – trúbka, Maciej Kitajewski – kontrabas, Piotr Budniak – bicie nástroje), ktorý so svojou mainstreamovou jazzovou koncepciou a veľmi dobrou zohratosťou sa stal výhercom súťaže. Ich prednosťou bol moderný, temný a zastretý sound, pekne nakomponované melodické témy v dvojhlase, originálne vlastné kompozície a bohaté harmónie využívajúce obsadenie kvinteta. Adam Jarzmik ukázal na  ADAM JARZMIK  klavíri svoje virtuózne umenie a originálny modálny prístup, či používanie rozšírenej tonality. Saxofonista Jakub Łepa predviedol skvelé improvizačné umenie s precítenými, farebnými, melodickými motívmi. Všetci členovia zoskupenia sa ukázali ako schopní improvizátori a kapela mala najsúdržnejší a najkonzistentnejší hudobný koncept, ktorý sa ukázal ako výherný.

Návšteva festivalu sa uskutočnila za finančnej podpory Poľského inštitútu v Bratislave!