jazzman# 48603713

JAZZ FEST BRNO - JAZZ AT LINCOLN JAZZ ORCHESTRA WITH WYNTON MARSALIS !!!

12.2.2016, Sono centrum, Brno, CZ
13.02.2016

JAZZ AT LINCOLN CENTER ORCHESTRA  Nestáva sa to často, aby jeden bigband vypredal na jeden večer hneď dva koncerty za rekordných pár týždňov! Keď sa lístky na Wyntonov bigband rozchytali doslova za pár dní, veľmi múdro a pohotovo pridal Vilém Spilka na ten istý večer koncert ešte jeden. Veľmi som sa na tento koncert tešil. Čakal som skvelý bigband, rešpekt k tradícii, New Orleans, dixieland na najvyššej úrovni, všetko čo mám rád na tejto kapele. Musím povedať, že koncert predčil všetky moje očakávania!  DYCHY

Aranžmány skvelo napísané členmi orchestra okrem rešpektu k tradícii spĺňali všetky parametre moderného jazzu, veľmi vtipne využívali bohatosť farieb a nástrojovú rozmanitosť, ktorú tento orchester ponúkal. V zahraničí je to bežné, ale v našich končinách je veľmi vzácne vidieť, ako celá saxofónová sekcia zrazu hrá flauty, klarinety, dva basklarinety (!!!), dokonca leader trombónovej sekcie vo vlastných  WYNTON MARSALIS  aranžmánoch aj tubu. Bolo to veľmi vkusné, farebné a osviežujúce. Okrem skladieb od George Gershwina sa nehanbili použiť aj skladby od Steve Wondera, Beatles, či Michaela Jacksona. Upravené pre bigband boli tak dokonale, že som ich miestami skoro nespoznal.

Veľmi sa mi páčilo aj ako rovnomerne boli rozdelené sóla, presne tak ako to v bigbande má byť. Nikto sa príliš nepresadzoval, každý mal svoj dostatočný priestor, čo vytvorilo veľkú rozmanitosť. Vďaka tomu to bolo pre poslucháča  ORCHESTER  osviežujúce a zaujímavé po celý koncert. Nikto sa v sólach nepredháňal, nepredvádzal. Cítil som veľký rešpekt k muzike, k téme skladby ktorú práve hrajú, kľud a pohodu. Zároveň veľmi vysokú profesionalitu a skvelé nápady, proste v žargóne povedané - language.

RYTMIKA  Jediný nedostatok (aby som na niečo aj ponadával) - myslím si, že je veľká škoda že sa nepodarilo medzi Brnom a Viedňou vybaviť aspoň jeden koncert aj v Bratislave (Alebo si to Viedenský Konzerthaus dal do zmluvy, že v našej metropole nesmie byť koncert – ako už neraz?). Nestáva sa často, aby takýto bigband zavítal do našich končín. Vypredal Brno aj Viedenský Konzerthaus, možno by sa to podarilo aj v Bratislave.

Zhrnuté a spočítané - skvelo skombinovaná tradícia s moderným  MARCUS PRINTUP  jazzom, úžasné aranžmány a hráčske výkony, skvelá súhra, obrovské dynamické a farebné rozdiely, proste fantastický orchester. Som rád, že som to nezmeškal, mrzelo by ma to poriadne dlho. Bol to osviežujúci zážitok!

ORCHESTER  Jazz at Lincoln Center Orchestra with Wynton Marsalis:

Wynton Marsalis - trúbka

Kenny Rampton - trúbka