jazzman# 48658439

JF BRNO 2015: MCFERRIN - COREA DUO !!!

17.6.2015, hala Vodova, Brno, CZ
19.06.2015

BOBBY McFERRIN - CHICK COREA  Medzinárodný jazzový festival JazzFestBrno sa môže pochváliť ďalším úspešným ročníkom. V poradí 14. ročník priniesol opäť skvelých umelcov, jedinečnú atmosféru a neopakovateľné hudobné zážitky. V dvadsiatich troch koncertoch sa predstavili hudobníci z desiatich krajín, medzi ktorými nechýbali veľké, cenami Grammy ovenčené, mená ako Chick Corea, Bobby McFerrin či Dianne Reeves. Okrem nich samozrejme vychádzajúce hviezdy ako Ben Williams, Gerald Clayton či Shai Maestro.

Čerešničkou na obrovskej torte sa stali v stredu 17. júna 2015 v hale Vodova najvýraznejšie postavy vokálu a klavíra. Fenomenálni hudobníci a niekoľkonásobní držitelia cien Grammy - Bobby McFerrin a Chick Corea. V tomto  BOBBY + CHICK  jedinečnom zložení sa domácemu publiku predstavili vôbec po prvýkrát, aj keď už v minulosti v Brne vystupovali s inými projektami.

Vypredaná hala sa netrpezlivými prejavmi snažila prinútiť hviezdne duo k skoršiemu príchodu, ale samozrejme sa jej to nepodarilo.Srdečné privítanie sa Chickovi pravdepodobne veľmi páčilo, keďže neváhal a už aj vyťahoval telefón a s úsmevom  BOBBY + CHICK  si fotil burácajúce obecenstvo. Ešte si ani nestihol poriadne sadnúť a už sa aj ozývali prvé tóny. Počas úvodnej piesne, vletela muška Bobbymu rovno do oka. Samozrejme toho využil a zabával celú halu improvizovaným textom “o muche, ktorá mu práve vletela do oka.“ Prekvapený divák, ktorého Bobby oslovil aby mu ju vytiahol, jeho problém nevyriešil a tak sa na moment vytratil vyhľadať pomoc v zákulisí. V tom momente už mali divákov omotaných okolo prstov a s obľubou ich ďalej zapájali do diania. Okrem odpovedí na ich melódie vytvorili improvizované piesne pre deti Dana a Alice, ktoré sa na koncerte ocitli po boku  BOBBY + CHICK  svojich rodičov.

Bobby McFerrin sa neukázal len ako výborný spevák, beatboxer a zabávač na pódiu, ale na moje prekvapenie aj ako slušný klavirista, keď zahral sólo s Chickom na klavíri. V repertoári improvizovaných skladieb sa ocitla aj známa Take Five v 5/4 metre od Paula Desmonda či Autumn Leaves od Josepha Kosmu, ktorú si vkusne  BOBBY + CHICK  zaspieval odvážlivec z publika a po ňom Michal Žáček, ktorý vyskočil s obecenstva spolu s flautou a prekvapil Bobbyho McFerrina i všetkých na okolo svojou čarovnou hrou. Či to bolo dohodnuté alebo nie, si netrúfam povedať, ale mal som pocit, že Bobby toto určite nečakal. Samozrejme na záver nesmela chýbať skladba Spain v šialenom tempe pre intonáciu, ktorá sa podľa môjho názoru príliš nevydarila, keďže existuje mnoho záznamov po internete a  BOBBY + CHICK   človek môže porovnávať. Každopádne duo Chick Corea a Bobby McFerrin predviedlo tunajšiemu publiku neopísateľnú ľahkosť, nadhľad a okamžitú invenciu, ktorá sa len tak hocikde nevidí. Divákom nestačilo a vyžiadali si prídavok. S elegantnou skladbou Blue Monk od Theloniusa Monka sa hrdinovia večera s nami rozlúčili a ukončili vydarený 14. ročník jazzového festivalu JazzFestBrno 2015.

BOBBY + CHICK  Čo dodať - skvelý zážitok, výborný zvuk a priam rodinná atmosféra sálajúca z hudby týchto pánov v rokoch. Neostáva mi nič iné, len poďakovať za neopakovateľný zážitok. Ďakujeme JazzFestBrno a tešíme sa na jubilejný 15. ročník o rok!

viac fotiek  Juraj Halaška