jazzman# 48723961

JAZZ FEST WIEN 2007 – MARTIN BREINSCHMID & THE RADIO KINGS !!!

27. jún, 2007, Kammeroper Wien, Rakúsko
06.07.2007

MARTIN BREINSCHMIDAktuálny ročník festivalu našich rakúskych susedov Jazz Fest Wien 2007 sa môže pochváliť hneď niekoľkými headlinermi. K najväčším „ťahákom“ bezpochyby patrí tandem gitaristu George Bensona so spevákom Al Jarreauom, legendárni saxofonisti Archie Shepp, Gato Barbieri, David Murray, hviezdny groovujúci kvartet Medeski, Scofield, Martin & Wood, bluesový harcovník Taj Mahal alebo jedna z najväčších osobností jazzového vibrafónu Bobby Hutcherson. Žiaľ mýlil by sa ten, kto by očakával na koncerte Hutchersonovho aktuálneho kvarteta (Bobby Hutcherson – vibrafón, Joe Gilman - klavír, Dwayne Burno - kontrabas, Eddie Marshall – bicie nástroje) preplnenú  MARTIN + RADIO KINGSsálu Viedenskej komornej opery. Ale nepredbiehajme.
Večer zahájil domáci rakúsky vibrafonista Martin Breinschmid so svojou zostavou The Radio Kings. Zoskupenie jazzových staromilcov funguje od roku 1990 a ich snahou je svojská adaptácia klasických swingových evergreenov. Presne takéto menu servírovali aj približne tridsiatke Hutchersonových priaznivcov. Martin Breinschmid disponuje nielen skvostnou technikou hry, ale prekvapil precíznou dynamickou prácou v rámci svojho nástroja. Ako dokonalý showman sa predstavil v efektnom bubeníckom sóle, dokonalejším a hlbším zážitkom bol však jeho duet s klavíristom Herbertom Swobodom v baladickom evergreene When You  MARTIN SPITZERAre Smiling z 30. rokov minulého storočia. Okrem hlavného sólistu sa v dvojhlasných „montgomeryovských“ sólach blysol najmä fantasticky swingujúci gitarista Martin Spitzer. Koncertný repertoár Martin Breinschmid & the Radio Kings obsahoval viacero kúskov (Stardust, I Only Have Eyes for You) z ich aktuálneho štúdiového albumu Strictly Solid (City Park Records, 2006).