jazzman# 48645739

7. JAZZ NIGHT !!!

5.6.2015, design factory, BA
06.06.2015

POHODKA  7.ročník obľúbenej bratislavskej akcie Jazz Night v design factory sa niesol opäť vo veľmi príjemnom júnovom horúcom počasí, ktoré dalo základ úspechu, okrem hudby samotnej samozrejme, celej akcie! Začínal DJ a končilo sa ráno kakaokom a croissantami. Tento obľúbený rituál je už tradíciou a teší sa obľube najmä tých mladších.

Ľudia na Jazz Night prichádzali veľmi postupne a na začiatok ich neprilákal ani DJ C.O.D.E. - rezidenčný DJ v Nu Spirite. Ten si vyhrával pre seba,  MILOŠ BIHÁRY QUARTET  ale prítomných časom pribúdalo, hoci prvá kapela nemala sálu nabitú! Miloš Biháry Quartet rozbiehali život na hlavnom pódiu a pod ním stáli najvernejší a najzvedavejší. Minimálne rovnaký počet ľudí bol stále vonku, kde sa sedelo a polihoval na tulliho vankúšoch. Čerstvý maturant na Bratislavskom konzervatóriu Miloš Biháry sa už môže pochváliť vystúpením na B-pódiu na Bratislavských jazzových dňoch, avšak k vlastnej tvorbe sa ešte neprepracoval. Známe štandardy ako Caravan, Cantaloupe Island a iné už hráva so svojou kapelou od  MILOŠ BIHÁRY  roku 2012 pôvodne v triu. Oblieka ich do funkových, groovových či fusion kabátov. So speváčkou Anetou Horňákovou naberá spevácky repertoár – napríklad Fly me to the moon. Klavirista Miloš minimálne o triedu prevyšuje svojich spoluhráčov, ktorí ešte niekedy hrajú o život. Len koncertovaním zistia, že oň nejde. Menej je niekedy viac. Ale na rozbeh jazzovej noci to bolo dobré!

Prvý zahraničný hosť – nemecký Jazzamor ma sklamal! Miestami chilloutový rozmer ich koncertu, niekedy akoby s ťažkým zadkom a utopeným a málo výrazným spevom  JAZZAMOR  Bettiny Mischke, neroztancoval ani publikum. To sa začalo vytrácať zo sály už po tretej pesničke. Nie a nie sa rozbehnúť, niečím výrazným zaujať, chýbal mi napríklad dominantný nástroj – napríklad saxofón, ktorý by to prevalcoval. Klávesy, elektronika a živé pekusie nestačili. Stále to bolo tlačenie do kopca! Finiš bol síce s väčším úsilím, ale výsledný čas radil kapelu na posledné miesta v pelotóne! Škoda, verím však, že mali iba zlý deň!

DIONNE WUDU  Na záver to najlepšie. Opäť nemecká formácia Tape Five jednoducho prišla – zahrala a zvíťazila! Ich ľúbivý electro-swing zaujal od prvých tónov, kapela sa chcela baviť a strhla na svoju stranu aj prítomhné pubikum, ktoré tú vyslanú iskru chytilo pevne do rúk a už ju nepustilo počas celého koncertu. Tancovalo sa od prvej pesničky, čokoládová speváčka si bola istá od prvých tónov, kapela takisto a tak nič nebránilo skvelej profesionálnej show, s kontaktom publika. Vlastné i prebraté  TAPE FIVE  kompozície sa striedali, kapela nahrala doteraz 5 albumov a tak bolo z čoho vyberať, ľudia sa bavili, čas sa zastavil! Živé 2 dychy v kapele majú vždy svoje čaro, klarinet dával tú správnu retro atmosféru, boogie a swing, latin a nu jazz, či chillout a electro, ... všetko krásne harmonizovalo. Pódiová show zvládnutá na jednotku, ktorej kraľovala speváčka Dionne Wudu svojou charizmou i úsmevom. Takmer 2-hodinová show sa musela páčiť každému, kto sa chcel zabávať! V piatok  SUPER NÁLADA  večer si zresetujem hlavu!

Záver patril britskému jazzovému, jazz danceovému a soulovému DJ Patrickovi Forgeovi, ktorý sa postaral o výbornú náladu až do ranného kakauka. Super – už sa teším na budúci rok!