jazzman# 48650637

ANDREAS VARADY TRIO FEAT. RADOVAN TARIŠKA !!!

4.5.2015, Nu Spirit Club, BA
05.05.2015

ANDREAS VARADY

Bratislava po necelom pol roku opäť privítala výborného talentovaného gitaristu, rodáka zo Slovenska - Andreasa Varadyho. Tentokrát sa predstavil v bratislavskom NuSpirit Clube v programe In Jazz We Trust so svojím rodinným triom, ku ktorému si prizval nášho popredného alt saxofonistu Radovana Tarišku.

Meno Andreas Varady je slovenskému jazzovému publiku určite známe a netreba bližšie spomínať odkiaľ sa tento nesmierne veľký talent objavil. Veď už len samotné mená ako Quincy Jones a George Benson,  BANDI VARADY  s ktorými je spájaný, ďalej prestížn vydavateľstvo Verve Records a firma Benedetto hovoria sami za seba.

Kombinácia Varady - Tariška bola určite silným lákadlom, pretože v priebehu pol hodiny pred začatím koncertu naplnili priaznivci jazzovej hudby priestory klubu do prasknutia. Tí s nadšením a s veľkým potleskom privítali mladého gitaristu, ktorý sa musel so svojimi spoluhráčmi doslova predierať pomedzi nich zo šatne na pódium.

Bez zbytočných slov kapela spustila prvé zo skladieb, ktoré  RADOVAN  vtiahli poslucháča do rozbehnutého vlaku groovujúcej rytmiky s modernejšie znejúcou harmóniou a sviežou melodikou Andreasových skladieb plné výborných improvizácii. V podobnom duchu sa niesli aj ostatné skladby. V poradí druhej skladbe sa predviedol mladší brat Adrián, sediaci za bicími. V skladbe s nepárnym metrom sa nedal zahanbiť svojim starším bratom a ukázal, že sa nestratí ani v zložitom rytme a dokonca predviedol aj odvážne sólo. Nasledovala skladba Opportunity s príjemným  RADOVAN TARIŠKA  Andreasovým introm, ktorá prešla do príjemného swingu, kde preukázal svoje kvality otec Bandi na basgitare, ktorý v niektorých skladbách šikovne a účelne využil techniku slap-u.

Nasledovala asi najefektívnejšia skladba večera A day in New York, ktorá nenechala chladnými ani sediacich, ktorých prezradilo podupkávanie a pohyby hlavou. Silne groovujúca rytmika a melodicky zaujímavá téma strhla hráčov k skvelým improvizáciam. Osobne mi možno trochu chýbala väčšia  ADRIAN VARADY  výstavba sól a postupná gradácia. Miesto, kde sa hudba ukľudní a potom opäť strhne poslucháča.

Radovan Tariška od prvej chvíle zaujal skvelou technikou, farbou tónu, neskutočne dynamickými sólami a v neposlednom rade aj svojim imidžom. Skladba Lost Memories priniesla zaujímavý moment, keď Radovan Tariška predviedol skvelé sólo len za sprevádzania bicích. Nasledovala gospelovo ladená skladba, ktorú Andreas venoval svojmu kamarátovi a spoluhráčovi na bicie nástroje Davidovi Hodekovi,  ANDREAS  ktorý ho prišiel na koncert podporiť. Kapela sa rozlúčila skladbou School Morning. Avšak za veľkého potlesku si obecenstvo vyžiadalo prídavok, kde predviedol silný moment Radovan Tariška, keď zapojil aj publikum, ktoré spevom odpovedalo na jeho melódie.

Aj keď som mal pocit, že mohli hrať trochu jemnejšie, vzhľadom na malé priestory klubu, Andreas Varady trio feat. Radovan Tariška vytvorili v bratislavskom NuSpirit Clube energickú kulisu výbornej hudby, ktorá doznievala určite ešte dlho v poslucháčoch.

viac fotiek  Juraj Halaška