jazzman# 48656225

JF STEYR 2014 - RUDI BERGER 5TET !!!

22.3.2014, Altes Theatre, Steyr, A
11.07.2014

RUDI BERGER 3403.JPG

Dnes sa budem naposledy venovať regionálnemu rakúskemu festivalu Jazz Steyer Festival 2014, ktorý sa konal 20. - 23.marca tohto roku v rakúskom mestečku Steyr. A tým, ktorý uzatváral tohtoročný 7.ročník spomínaného festivalu v sobotu večer v Altes Theatri bol skladateľ a huslista Rudi Berger so skupinou!

Rudi Berger je jazzový huslista a skladateľ narodený vo Viedni, ktorý na husle hrá od svojich 6 rokov! Jeho strýko ho zasväcoval do tajov jazzu a blues. Rudi Berger je spoluzakladateľ známeho Vienna Art Orchestra. Má za sebou významnú  MAURO RODRIGUES 3273.JPG kariéru, od roku 1986 žil desať rokov v New Yorku, kde spolupracoval s vynikajúcimi hudobníkmi nielen jazzového žánru. Založil tu aj svoje prvé newyorské kvarteto, kde s ním hrali: Joe Calderazzo – klavír, Mike Formanek – kontrabas a Adam Nussbaum – bicie nástroje. V súčasnosti striedavo žije medzi Viedňou, New Yorkom a Belo Horizonte v Brazílii.

Rudi Berger svoj druhý album s názvom Innocent invader z roku 1997 nahrával v New Yorku. Zo spolupracovníkov spomeniem aspoň také mená ako: Toninho Horta, Peter Madsen, Jay Anderson,  WILLIAM EVANS 3269.JPG Victor Bailey, Billy Kilson a iní. Na festivale v mestečku Steyr predviedol Rudi Bereger repertoár, ktorý pozostával väčšinou z Rudiho kompozícií, v ktorých prevažovali najmä melodické témy v stredných tempách inšpirované fusion a latino hudbou. V Bergerovej technicky bezproblémovej hre je možno pozorovať vplyvy blues, latino, fusion a súčasného jazzu. Vo svojich sólach strieda viac tradične zahrané plochy s modernými, pre neho príznačnými a neokopírovateľnými prúdmi rýchlych tónov, ktoré  STEPHAN KURMAN 3296.JPG virtuózne chrlí v exponovaných miestach.

Svoj štvrtý a doteraz najnovší album Rudi Berger pomernoval In search of harmony. Nahrával sa v Európe a v Južnej Amerike, celkovo v 4 mestách. A základné kvarteto tvorili: Ricardo Fiuza – klavesové nástroje, Beto Lopes – gitary, Ivan Correa – basgitara a Davidre Giavannini – bicie nástroje. No a Rudi Berger – husle. Rudi Berger ako hlavná hviezda festivalu tento rok na jeseň oslavuje dve veľmi zaujímavé výročia - 40 rokov jazzovej kariéry a 60 rokov od narodenia  RUDI BERGER 5TET 3387.JPG vo Viedni. A samozrejeme, nebude chýbať veľké koncertné turné a je možné, že ho uvidíme aj na Slovensku. Ale nepredbiehajme.