jazzman# 48653546

FRED WESLEY TRIO - GENERATIONS !!!

10.6.2014, Nu Spirit Club, BA
12.06.2014

FRED WESLEY

Názov formácie „Fred Wesley Generations Trio“ presne vystihuje stretnutie troch generácií v jednej zostave. Spoluhráčmi amerického legendárneho 71-ročného trombónistu, skladateľa, aranžéra Freda Wesleya sú 21-ročný výborný hráč na Hammond organ Leonardo Corradi z Talianska a 42-ročný, taktiež skvelý, francúzsky bubeník Tony Match. Zámerom tria bolo vzdať hold legendárnemu hráčovi na Hammond organ Jimmymu Smithovi, ale ich vzájomná spolupráca ich všetkých tak nadchla,  LEONARDO CORRADI  že vo formácii „Generations“ cestujú na ďalšie a ďalšie koncerty po Európe.

Keď som si pozrel kalendár koncertov Freda Wesleya, tak ten je naozaj viac ako impozantný a to aj čo do počtu a hustoty koncertov, aj čo do mien jeho spoluhráčov. Preto určite treba považovať za organizačný úspech, že trio Generations mohlo vystúpiť aj 10.júna 2014 v bratislavskom Nu Spirit Clube.

Začiatok koncertu bol takmer presne o 22. hod. a začal sa postupnou „predstavovačkou“ v poradí Leonardo Corradi -  TONY MATCH  Hammond, Tony Match – bicie a Fred Wesley – trombón. Potom sa rozohral vyše hodinu trvajúci koncert, v ktorom zneli skladby prevažne v rhythm & bluesovom duchu, rytmizované buď ako latino, alebo shuffle, alebo blues. Odznelo celkom 9 skladieb, o.i. napr. vlastná skladba „Chicki“, krásna skladba Joe Hendersona „Remember Me“, slávna „Caravan“ Juana Tizola, vlastná skladba F.W. „Good Of Man“ a ďalšie. Všetci členovia tria sa vo všetkých skladbách striedali v kvalitných sólach a v posledných štyroch–piatich  FRED WESLEY TRIO  skladbách zafungoval trombónista Fred Wesley aj ako spevák, čo prispelo k pozitívnemu vygradovaniu koncertu.

Možno povedať, že muzikantsky bol koncert tria Generations na veľmi vysokej úrovni – najmä čo sa týka organistu Leonarda Corradiho a bubeníka Tonyho Matcha. Samotný Fred Wesley bol ťažiskovou a ústrednou postavou ako charizmatická legenda amerického funky, R&B a jazzu. Pre divákov Nu Spirit Clubu bol koncert veľmi príjemný, plný dobrých rytmov a dobrej a priateľskej nálady.

Osobne  FRED  mám trochu výhrady k reprodukovanému zvuku orchestra cez aparatúru – zdal sa mi nevyvážený intenzitou aj farbou (trochu silný a farebne nekonkrétny trombón a o poznanie slabší a prevýškovaný Hammond). Verím ale, že také boli požiadavky hudobníkov na vlastný zvuk, preto vyslovujem len môj subjektívny dojem.

Koncert bol veľmi úspešný, musela sa pridávať ešte deviata skladba ako finále a prídavok. Skvelý večer!

P.S.

Fred  TONY  Wesley, sa narodil 4.júla 1943 v meste Columbus v štáte Georgia v USA. Je známy ako funkový a jazzový trombónista, najznámejší je svojou spoluprácou s americkým funkovým a R&B spevákom, skladateľom a producentom Jamesom Brownom v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch. Počas tejto spolupráce bol dôležitým a významným členom, skladateľom, aranžérom a aj kapelníkom orchestra J.B. Nahrával mnohé nahrávky, z ktorých viaceré sa stali hitmi. Jeho typické  FRED  sóla a podohrávky boli významným charakteristickým prvkom zvuku orchestra. V roku 1975 odišiel z orchestra J.Browna a hral v niektorých samostatných orchestroch až do roku 1978, kedy sa stal členom big bandu Count Basie Orchestra. Tu sa datuje jeho vstup na jazzovú scénu, v ktorej sa stal významným pojmom. Neskôr sa stal lídrom vlastných formácií, s ktorými absolvoval nahrávky mnohých albumov a taktiež mnohé koncertné turné (spoluhráči napr. Pee Wee Ellis a Maceo Parker a i.).  TONY  Zároveň bol aktívnym spoluhráčom a aranžérom pre ďalších významných hudobníkov ako Ray Charles, Lionel Hampton, Randy Crawford, Van Morrison, Vanessa Williams a iní.

Fred Wesley je dodnes činný na koncertoch s vlastnou kapelou, ale aj ako súčasť mnohých domácich a medzinárodných projektov. Pôsobí stále aj ako pedagóg – bol mimoriadny profesor na katedre jazzu na School of Music of North Carolina a dnes pracuje ako hosťujúci pedagóg na Berkley College of Music a tiež na Columbia College  LEONARDO  of Chicago. Fred Wesley je stále činný ako štúdiový hráč, aranžér a producent na voľnej nohe.

viac fotiek  Vlado Vizár