jazzman# 48632791

WDR 3 JAZZFEST 2014 - VINCENT PEIRANI !!!

1.2.2014, Gütersloh, D
11.04.2014

VINCENT PEIRANI

Na záver tretieho festivalového dňa 1.februára 2014 vystúpil malý zázrak z Francúzska! Takmer 34-ročný Vincent Peirani začal hrať na akordeóne, keď mal 11 rokov. O rok neskoršie začal študovať, ako tegeeneger povyhrával mnohé súťaže a bol členom aj skupiny Sixun, ktorú sme privítali aj v Bratislave. V roku 2001 začal študovať jazz v Paríži a o dva roky vyhral La Défense jazz Competition, ktorá mu otvorila všetky jazzové dvere vo Francúzsku. Začal spolupracovať s tými najlepšími ako: Michel Portal,  BENJAMIN MOUSSAY  Daniel Humair, The Renaud Garcia Fons Quintett, Sylvain Luc, Louis Sclavis a Vincent Courtois. S niektorými hráva dodnes. Začal spolupracovať aj s umelcami z vydavateľstva ACT Music – speváčka Youn Sun Nah, či gitarista Ulf Wakenius. Tol bolo v roku 2012 a o rok neskoršie mu v spomínanom vydavateľstve vychádza prvý album s názvom Thrill Box.

Michel Benita – kontrabas, Benjamin Moussay – klavír, Emile Parisien – soprán saxofón, Nguyén Lé – gitara, Michel Portal – clarinet a bas klarinet a samotný Vincent Peirani – akordeón  NGUYEN LE  - top bolo zloženie formácie Vincent Peirani Thrill Box. Vo Veľkej sále divadla meste Gütersloh vládlo počas vystúpenia Vincenta Peiraniho veľké nadšenie a po skončení dokonca ovácie. Jeho hra – to je niečo nové, svieže a pre slovenského poslucháča jazzu aj niečo exotické, pretože akordeón – ako ústredný nástroj na našich jazzových scénach veru nepočuť! A bolo to niečo medzi rockom a popom, jazzom a novou hudbou, či folklórom a world musik. Niečo jedinečné!