jazzman# 48721739

38.INTERNATIONALE JAZZWOCHE BURGHAUSEN 2007 – 3.DEŇ – THE LEADERS !!!

16.marec, 2007, Wackerhalle, Burghausen, Nemecko
14.05.2007

CHICO FREEMANV 80-tych a 90-tych rokoch boli jednou z najznámejších skupín – The Leaders!
Arthur Blythe, Lester Bowie, Chico Freeman, Famodou Don Moye, Cecil McBee a Kirk Lightsey. Teraz sú spať! Iniciátorom oživenia skupiny bol tenorsaxofonista Chico Freeman a kontrabasista Cecil McBee.
Spomenúť si na staré dobré časy, zahrať si spolu a zažiť spolu príjemné chvíle a kopec srandy. Nie všetci mohli do projektu naskočiť znovu – Lester Bowie už nie je medzi nami, Arthur Blythe má zdravotné problémy a iní mali už svoje povinnosti v iných zoskupeniach. A tak sa zišla táto šestica hudobníkov: Chico Freeman – tenorsaxofón a sopránsaxofón, Bobby Watson – altsaxofón,  EDDIE HENDERSONEddie Henderson – trúbka a krídlovka, Fred Harris – klavír, Cecil McBee – kontrabas a Billy Hart – bicie nástroje. Čo hráč – to pojem, až na mladého Fred Harrisa za klavírom.
Leto 2006 - po niekoľkých jammovačkách a stretnutiach bola znovuobnovená formácia The Leaders – Chico Freeman a Cecil McBee boli základný kameň, Eddie Henderson im výborne zabadal do hudobného konceptu a presvedčili ho veľmi rýchlo. Takisto Bobby Watson súhlasil pri prvom stretnutí, Billy Hart už v kapele kedysi hral a všetkých pozná osobne. No a pre mladého Fred Harriso to bola ohromná výzva a česť hrať s týmito pánmi hudobníkmi. Od prvých tónov v nahrávacom štúdiu BOBBY WATSONhorel vzduch, každý bol súčasťou veľkého celku, obrovského kreatívneho náboja a elektrizujúcej atmosféry.
Treba povedať, že si to znovu stretnutie členovia The Leaders na pódiu zjavne užívali! Najmä Chico Freeman, Bobby Watson a Eddie Henderson boli počas koncertu neustále vyšklebení, podpichovali sa a hecovali – najmä s Billy Hartom. Repertoár bol hlavne z albumu natočeného v rámci veľkého comebacku koncom minulého roka – Spirits Alike. Každý hráč mal dostatok miesta v sólach, kde potvrdzoval svoje nesporné kvality. A tak leadri svojich skupín spojili svoje sily a dokázali, že vedia pracovať aj spoločne, majú radi kvalitný mainstream, vedia  BILLY HARTsa zabávať a vedia i baviť publikum.
Ich vystúpenie je veľkou uvoľnenou zábavou, s vynikajúcimi individuálnymi výkonmi, avšak v prospech celkové výsledného tvaru.
The Leaders sú opäť tu!