jazzman# 48724487

JAZZ FEST BRNO 2007 – JAROMÍR HONZÁK QUARTET !!!

25.apríl 2007, Semilasso, Brno
28.04.2007

JAROMÍR HONZÁK„Jazz Fest Brno úspešne začína druhú päťročnicu svojho pôsobenia, ktorá z jeho budovateľského elánu vonkoncom neuberá, ale pobáda k svetlým zajtrajškom“!
Mottom ako z budovateľského žurnálu z čias normalizácie uvádzajú českí organizátori aktuálny, v poradí šiesty ročník tohoto mezinárodného jazzového festivalu. O tom, že sa smerom na neďaleké Brno oplatí upriamiť pozornosť aj slovenských jazzových nadšencov svedčil aj prvý festivalový večer (25.apríl) v priestoroch útulného brnianskeho klubu Semilasso. Festival neoficálne odštartoval už utorkový večer (24.apríl - Stará pekárna) klavírista Matěj Benko spolu so svojím MICHAL TOKAJtriom (Tomáš Liška – kontrabas, Branko Krížek – bicie).
Neľahká úloha, zahájiť šiesty ročník festivalu Jazz Fest Brno a pripraviť naplnenú sálu českých a slovenských jazzuchtivých fanúšikov, pripadla kontrabasistovi Jaromírovi Honzákovi a jeho česko-poľskému kvartetu.
Jaromír Honzák Quartet (David Dorůžka – gitara, Michal Tokaj – klavír, Jaromír Honzák – kontrabas a Lukasz Zyta – bicie nástroje) nadväzoval na Honzákové predošlé medzinárodné zostavy s vynikajúcim poľským saxofonistom Piotrom Baronom a nemeckým gitaristom Christianom Roverom.
Pred štyrmi rokmi nahrali spolu (v kvintete s Tokajom a Zytom) album Present  DAVID DORŮŽKAPast (Indies 2003), ocenený ako najlepšia domáca jazzová nahrávka roka. Redukcia Honzákovej zostavy priniesla niekoľko zmien. Predovšetkým mladý gitarista David Dorůžka, absolvent prestížnej Berklee College of Music, dotváral svojím lyrickým tónom enigmatickú náladu tejto hlboko introvertnej komornej hudby. Honzákove kompozície sa vyznačovali silným emotívnym nábojom a vyrovnaným stupňom hudobnej konverzácie na vysokej empatívnej úrovni. Sofistikovaná hudobná konverzácia vyžadovala od poslucháča maximálnu sústredenosť, ktorú na druhej strane oplácala strhujúcou energiou. Nahraný nový album tejto zostavy však ešte stále čaká na svojho vydavateľa.  LUKASZ ZYTA
Práve kvôli svojej introvertnosti si hudbu Honzákovho kvarteta dokážeme predstaviť skôr v komornejšom klubovom prostredí, ako ne festivalovom pódiu. V každom prípade šlo o viac ako dôstojný festivalový začiatok.