jazzman# 48609189

8.JF STEYR 2015 - JUAN GARCIA HERREROS´ SNOW OWL !!!

21.3.2015, Altes Theater, Steyr, A
15.05.2015

JUAN GARCIA HERREROS

Záver celého 9.ročníku rakúskeho Jazz Festivalu Steyr 2015 patril skladateľovi, aranžérovi a basgitaristovi, ktorý pochádza z Kolumbie a je ním Juan Garcia Herreros prezývaný Snowl Owl. Juan Garcia-Herreros sa narodil v roku 1977, začínal na flaute a keď mal 9 presťahoval sa s rodinou do New Yorku. Ale až na Floride mu učarovala basgitara, kde začal aj študovať Hudobnú teóriu a jazz. Študoval aj na Berklee College of Music a ako 21-ročný si začal budovať svoju hudobnú kariéru v New Yorku. Ako 26-ročný sa presťahoval do Viedne a o pár rokov  JEREMY POWELL  neskoršie do Grazu. Ako 37-ročného ho nominovali na Cenu Latin Grammy za album Normas. Je zároveň vôbec prvým basgitaristom na svete, ktorého na túto cenu nominovali.

Juan Garcia-Herreros hrá na 6-strunovej basgitare, ktorá je primárne určená na udržiavanie rytmu v kapele! Ale Juan povýšil svoj nástroj na nástroj sólový, či doslova virtuózny. Na festivale sa predstavil s týmito hráčmi: Nikola Stanosevic (SRB) – klavír, Stoyan Yankoulov (BUL) – bicie nástroje, Jeremy Powell (USA) – tenor saxofón,  NIKOLA STANOSEVIC  Verena Berg (AT ) - spev a klávesy a Alejandra María (COL) – husle.

Tým, že Juan nehráva a nekomponuje iba jazzovú hudbu, ale zabieha i do popu a mnohých iných žánrov, jeho tvorba je preto farebne pestrejšia, dynamická a mnohorazy i okuzlujúca, či miestami pompézna! Naživo na koncerte pôsobí strhujúco až úchvatne. A takto sa skončil i 9.ročník Jazz Festivalu Steyr 2015! Už teraz sa teším na jubilejný 10.ročník, čo pre nás Peter Guschelbauer pripraví!